Balet Národního divadla Bělehrad

31 / 5 / 2018 - 19:00

Brno - výstaviště, pavilon F

Women In D Minor / The Long Christmas Dinner
Hudba:Johann Sebastian Bach, Antonio Vivaldi
Choreografie:Radu Poklitaru
Délka představení:2h 00 min.
Vstupenky od:150 Kč

Balet Women in D Minor je prostoupen obdivem k Bachovu géniovi. Inspiračním zdrojem pro choreografa byla Bachova polyfonie, jak sám uvádí: „Celková plastická struktura baletu je zcela polyfonní. Tragický příběh o neexistujícím ženském přátelství je záminkou pro rozvinutí sofistikovaných multifigurálních kompozic a dojímavých duetů”. V příběhu pro 16 hrdinek, který v závěrečné části připomíná biblickou tragedii, jsou ženské party tančeny muži.

The Long Christmas Dinner je tanečním rozjímáním o pomíjivosti života naplněného bezvýznamnými a zbytečnými činy, které nás okrádají o vzácné chvíle, hodiny a roky našeho pozemského bytí. Příběh zobrazuje devadesát let života rodiny Bayardů, kde roky míjí skrze řetězec vánočních večeří. Dynamická, groteskní choreografie na Vivaldiho Čtvero ročních obdobísi snadno získá srdce diváků. Bez jakéhokoli dogmatického moralizování může vyvolávat otázky, zda se divák vůbec odlišuje od postav na scéně.

Choreograf

Radu Poklitaru

Vystudoval Státní choreografické učiliště v Permi (Rusko) a jako choreograf promoval na běloruské Státní hudební akademii. Jako tanečník byl v letech 1991-2001 členem Akademického divadla v Minsku - Bělorusko. V roce 2006 založil soubor Kyjevský moderní balet, pro který vytvořil množství originálních baletů. V letech 2012 a 2013 byl Radu Poklitaru uměleckým ředitelemKyjevského akademického divadla opery a baletu pro děti a mládež. V roce 2014 byl choreografem zahajovacího a závěrečného ceremoniálu Zimních olympijských her v Sočis účastí hvězd Velkého divadla v Moskvě.Dosud vytvořil na třicet jednoaktových a celovečerních inscenací uvedených i na moskevských scénách - Velké divadlo, Komorní balet, Divadlo Stanislavského a Němiroviče-Dančenka a na scénách národních oper v Moldávii, Lotyšsku, Bělorusku a Ukrajiny. V roce 2016 získal Radu Poklitaru Národní cenu Tarase Ševčenka, nejvyšší státní cenu Ukrajiny v oblasti kultury a umění.

 

Doporučujeme

29 / 5 / 2018 - 19:00 - Brno - výstavište, pavilon F
Titul:
Slovenské tance (Životy svetiel)
Choreografie:
Natalia Horečná

Balet SND přiveze nedávnou premiéru současného baletu Slovenské tance − Životy svetiel z dílny mladé slovenské choreografky s mezi­národním renomé Natálie Horečné na hudbu slovenského skladatele a hudebníka žijícího v New Yorku Petra Breinera. Z jedinečné směsi vážné hudby, jazzu, folklóru a improvizace, plné barevných kontrastů, energie, neobvyklé instrumentace a humoru vznikla inscenace s mo­derním rukopisem evropské choreografky, která přinesla hudbě nový dynamický taneční rozměr.

31 / 5 / 2018 - 19:00 - Brno - výstaviště, pavilon F
Titul:
Women In D Minor / The Long Christmas Dinner
Choreografie:
Radu Poklitaru

Balet Women in D Minor je prostoupen obdivem k Bachovu géniovi. Tragický příběh o neexistujícím ženském přátelství je záminkou pro rozvinutí sofistikovaných multifigurálních kompozic a dojímavých due­tů. V příběhu pro 16 hrdinek, který v závěrečné části připomíná bib­lickou tragédii, tančí ženské party muži. The Long Christmas Dinner je příběh, který zobrazuje devadesát let života rodiny Bayardů, kde roky míjí skrze řetězec vánočních večeří. Dynamická, groteskní choreogra­fie na Vivaldiho Čtvero ročních období si snadno získá srdce diváků.

11 / 6 / 2018 - 19:00 - Brno - výstaviště, pavilon F
Titul:
Smrt v Benátkách
Choreografie:
Valentina Turku

Novela Smrt v Benátkách je jedním z mistrovských Manno­vých děl a těší se obrovské popularitě také díky legendárnímu stejnojmennému Viscontiho filmu z roku 1971. Baletní drama Valen­tiny Turcu Smrt v Benátkách je reinterpretací Mannova mistrovského umění a vychází z Mahlerovy delikátní, přesto vášnivé hudby, která odráží nejhlubší emoce a nejsložitější stavy mysli. Autorská a cho­reografická představivost je řízena věčným pohybem duše a jemně vstupuje do obrovského vesmíru emocí, pulzujícího téměř nepostřeh­nutelnou vnitřní sílou Erota.