Balet Národního divadla v Praze

9 / 6 / 2018 - 19:00

Brno - výstaviště, pavilon F

OHAD NAHARIN: decadance
Hudba:various composers
Choreografie:Ohad Naharin
Délka představení:1h 05 min.
Vstupenky od:150 Kč

Choreografie a režie: Ohad Naharin
Scéna: Avi Yona Bueno ( Bambi)
Světelný design: Avi Yona Bueno ( Bambi)
Kostýmy: Rakefet Levy
Hudba: různí autoři

Poprvé v historii Baletu Národního divadla se v repertoáru objevilo dílo dnes již legendárního Izraelce Ohada Naharina, který několik desetiletí patří ke „creme de la creme“ světového moderního tanečního divadla. Ač se v Decadance jedná o zvláštní kombinaci částí či celých opusů vytvořených Ohadem Naharinem v průběhu posledních deseti let, do jisté míry jde také o nový tvar, jelikož byly vytvořeny originální momenty v rámci režijní linky a choreografické struktury celého večera. Ohadovo silné charisma, velice specifické geografické a kulturní zázemí, jedinečná a originální poetika pohybu a výrazových prostředků všeobecně, je obrovskou novou zkušeností nejen pro tanečníky, ale především pro diváky, kteří v každém představení nacházejí silný nevšední zážitek.

Z výňatků ze svého repertoáru vytvořil choreografický večer Decadance,neustále se rozvíjející celovečerní dílo.

Choreograf

Ohad Naharin

Ohad Naharin je jedním z nevýznamnějších současných světových choreografů. Od roku 1990 působí jako šéf izraelského souboru Batsheva Dance Company. Studoval v USA jako stipendista na School of American Ballet a dále zdokonaloval svou techniku na Juilliard School. Jeho kariéra tanečníka pak pokračovala v Izraeli (Bat-Dor Dance Company) a v Bruselu, kde tančil se souborem Maurice Béjarta Ballet du XXe Siecle. V roce 1980 se Naharin vrátil do New Yorku, kde založil spolu se svou ženou Mari Kajiwarou soubor Ohad Naharin Dance Company. S dalším rozvojem se stal vyhledávaným umělcem a obdržel zakázky od světoznámých souborů včetně Batsheva a Kibbutz Contemporary Dance Company a Nederlands Dans Theater. V roce 1990 byl jmenován uměleckým šéfem Batsheva Dance Company, kde působí dosud. Ve svých choreografiích Naharin bohatě využívá i svého hudebního vzdělání a dovedností. Pravidelně spolupracuje s významnými hudebníky, kteří připravují partitury pro jeho taneční kreace. Z výňatků ze svého repertoáru vytvořil choreografický večer Decadance,neustále se rozvíjející celovečerní dílo.

Doporučujeme

29 / 5 / 2018 - 19:00 - Brno - výstavište, pavilon F
Titul:
Slovenské tance (Životy svetiel)
Choreografie:
Natalia Horečná

Balet SND přiveze nedávnou premiéru současného baletu Slovenské tance − Životy svetiel z dílny mladé slovenské choreografky s mezi­národním renomé Natálie Horečné na hudbu slovenského skladatele a hudebníka žijícího v New Yorku Petra Breinera. Z jedinečné směsi vážné hudby, jazzu, folklóru a improvizace, plné barevných kontrastů, energie, neobvyklé instrumentace a humoru vznikla inscenace s mo­derním rukopisem evropské choreografky, která přinesla hudbě nový dynamický taneční rozměr.

31 / 5 / 2018 - 19:00 - Brno - výstaviště, pavilon F
Titul:
Women In D Minor / The Long Christmas Dinner
Choreografie:
Radu Poklitaru

Balet Women in D Minor je prostoupen obdivem k Bachovu géniovi. Tragický příběh o neexistujícím ženském přátelství je záminkou pro rozvinutí sofistikovaných multifigurálních kompozic a dojímavých due­tů. V příběhu pro 16 hrdinek, který v závěrečné části připomíná bib­lickou tragédii, tančí ženské party muži. The Long Christmas Dinner je příběh, který zobrazuje devadesát let života rodiny Bayardů, kde roky míjí skrze řetězec vánočních večeří. Dynamická, groteskní choreogra­fie na Vivaldiho Čtvero ročních období si snadno získá srdce diváků.

11 / 6 / 2018 - 19:00 - Brno - výstaviště, pavilon F
Titul:
Smrt v Benátkách
Choreografie:
Valentina Turku

Novela Smrt v Benátkách je jedním z mistrovských Manno­vých děl a těší se obrovské popularitě také díky legendárnímu stejnojmennému Viscontiho filmu z roku 1971. Baletní drama Valen­tiny Turcu Smrt v Benátkách je reinterpretací Mannova mistrovského umění a vychází z Mahlerovy delikátní, přesto vášnivé hudby, která odráží nejhlubší emoce a nejsložitější stavy mysli. Autorská a cho­reografická představivost je řízena věčným pohybem duše a jemně vstupuje do obrovského vesmíru emocí, pulzujícího téměř nepostřeh­nutelnou vnitřní sílou Erota.