Program festivalu

23 / 5 / 2018 - 19:00 - divadlo Reduta
Titul:
Amadeus MozArt (původní premiéra)
Choreografie:
Carolina Isach / Dan Datcu / Uladzimir Ivanou

Z hlediska tance není sice prostor divadla Reduta vhodný pro klasický balet, ale za to pro experimentální projekty a současné choreografické kreace je místem velkých možností. Nová redutní premiéra tak bude opět večerem současné choreografie a výzvou pro mladé tvůrce. A protože je Reduta neoddělitelně spojena s osobou W. A. Mozarta, bude on sám hlavním tématem premiérového projektu s názvem Amadeus MozArt. Budeme svědky toho, jak jednotliví choreografové cítí „svého“ Mozarta, jak jsou inspirováni jeho osobou i hudbou. Budeme vám servírovat Mozarta třikrát jinak, ve třech tanečních chodech – „á la“ Isach, Datcu nebo Ivanou. Přijďte ochutnat!

26 / 5 / 2018 - 19:00 - Brno - výstaviště, pavilon F
Titul:
Chopiniana / Mooving Rooms / Bolero
Choreografie:
Michail Fokin / Krzysztof Pastor

Speciální baletní program pro Dance Brno 100, sestávající ze tří choreografií vybraných z bohatého repertoáru Polského národního baletu. Neoromantická slavná Chopiniana Michaila Fokina, která při premiéře v roce 1909 doslova okouzlila Paříž, a dvě současné choreo­grafie od uměleckého ředitele souboru Krzysztofa Pastora. Moving Rooms jako hra nálad a emocí postavená na dynamickém lightdesig­nu a slavné Ravelovo Bolero, stojící na interakcích mezi muži a žena­mi, na emocích, vášni a erotice.

29 / 5 / 2018 - 19:00 - Brno - výstavište, pavilon F
Titul:
Slovenské tance (Životy svetiel)
Choreografie:
Natalia Horečná

Balet SND přiveze nedávnou premiéru současného baletu Slovenské tance − Životy svetiel z dílny mladé slovenské choreografky s mezi­národním renomé Natálie Horečné na hudbu slovenského skladatele a hudebníka žijícího v New Yorku Petra Breinera. Z jedinečné směsi vážné hudby, jazzu, folklóru a improvizace, plné barevných kontrastů, energie, neobvyklé instrumentace a humoru vznikla inscenace s mo­derním rukopisem evropské choreografky, která přinesla hudbě nový dynamický taneční rozměr.

31 / 5 / 2018 - 19:00 - Brno - výstaviště, pavilon F
Titul:
Women In D Minor / The Long Christmas Dinner
Choreografie:
Radu Poklitaru

Balet Women in D Minor je prostoupen obdivem k Bachovu géniovi. Tragický příběh o neexistujícím ženském přátelství je záminkou pro rozvinutí sofistikovaných multifigurálních kompozic a dojímavých due­tů. V příběhu pro 16 hrdinek, který v závěrečné části připomíná bib­lickou tragédii, tančí ženské party muži. The Long Christmas Dinner je příběh, který zobrazuje devadesát let života rodiny Bayardů, kde roky míjí skrze řetězec vánočních večeří. Dynamická, groteskní choreogra­fie na Vivaldiho Čtvero ročních období si snadno získá srdce diváků.

3 / 6 / 2018 - 19:00 - Brno - výstaviště, pavilon F
Titul:
Cendrillon (Popelka)
Choreografie:
Thierry Malandain

Sen o lepším životě, spravedlnosti a prostém štěstí – tento příběh vyslechl Wilhelm Grimm od „marburské pohádkové dámy“ Elisabeth Schellenbergové, která strávila většinu svého života na ošetřovně a z vlastní zkušenosti až příliš dobře znala tíhu utrpení popsaného v příběhu Popelky. V choreografii Cendrillon Thierryho Malandaina na hudbu baletu Sergeje Prokofjeva se příběh Popelky přeměňuje v úvahu o kariéře taneční hvězdy. Pouť k vrcholu je totiž namáhavá a pochybná a vede k úspěchu pouze cestou lemovanou nepřízní, bolestí a nadějí. Tragické, komické a symbolické obrazy tvoří tuto vizi Cendrillonu, která se podle choreografa „vynořila z popelu a magie“.

5 / 6 / 2018 - 19:00 - divadlo Reduta
Titul:
Amadeus MozArt
Choreografie:
Carolina Isach / Dan Datcu / Uladzimir Ivanou

Z hlediska tance není sice prostor divadla Reduta vhodný pro klasický balet, ale za to pro experimentální projekty a současné choreografické kreace je místem velkých možností. Nová redutní premiéra tak bude opět večerem současné choreografie a výzvou pro mladé tvůrce. A protože je Reduta neoddělitelně spojena s osobou W. A. Mozarta, bude on sám hlavním tématem premiérového projektu s názvem Amadeus MozArt. Budeme svědky toho, jak jednotliví choreografové cítí „svého“ Mozarta, jak jsou inspirováni jeho osobou i hudbou. Budeme vám servírovat Mozarta třikrát jinak, ve třech tanečních chodech – „á la“ Isach, Datcu nebo Ivanou. Přijďte ochutnat!

6 / 6 / 2018 - 19:00 - Brno - výstaviště, pavilon F
Titul:
Doctor Zhivago
Choreografie:
Jiří Bubeníček

Doktor Živago, jeden z nejkrásnějších a nejdojemnějších milostných příběhů uměleckého světa, je slavný román ruského autora Borise Pasternaka. Geniální hudba Dmitrije Šostakoviče je v představení do­plněna o další velkolepé skladby jiných výjimečných skladatelů, jako je Rachmaninov, Mjaskovskij, Vasks a Schnitke. Toto spojení hudby je plné ostrých kontrastů a groteskních momentů. Choreografie byla vytvořena slavnými baletními umělci, bratry Jiřím a Ottou Bubeníč­kovými, kteří po ukončení aktivní taneční kariéry vytvářejí velice úspěšné inscenace představované na celosvětově renomovaných tanečních scénách.

Hraje Filharmonie Brno, slovinská dirigentka Živa Ploj Peršuh

6 / 6 / 2018 - 19:00 - divadlo Reduta
Titul:
Amadeus MozArt
Choreografie:
Carolina Isach / Dan Datcu / Uladzimir Ivanou

Z hlediska tance není sice prostor divadla Reduta vhodný pro klasický balet, ale za to pro experimentální projekty a současné choreografické kreace je místem velkých možností. Nová redutní premiéra tak bude opět večerem současné choreografie a výzvou pro mladé tvůrce. A protože je Reduta neoddělitelně spojena s osobou W. A. Mozarta, bude on sám hlavním tématem premiérového projektu s názvem Amadeus MozArt. Budeme svědky toho, jak jednotliví choreografové cítí „svého“ Mozarta, jak jsou inspirováni jeho osobou i hudbou. Budeme vám servírovat Mozarta třikrát jinak, ve třech tanečních chodech – „á la“ Isach, Datcu nebo Ivanou. Přijďte ochutnat!

9 / 6 / 2018 - 19:00 - Brno - výstaviště, pavilon F
Titul:
OHAD NAHARIN: decadance
Choreografie:
Ohad Naharin

Decadance je dílo dnes již legendárního Izraelce Ohada Naharina, který několik desetiletí patří ke „creme de la creme“ světového moderního tanečního divadla. Ač se v Decadance jedná o zvláštní kombinaci částí či celých opusů vytvořených Ohadem Naharinem v průběhu posledních deseti let, do jisté míry jde také o nový tvar, jelikož do díla byly zasazeny originální momenty v rámci režijní linky a choreografické struktury celého večera. Ohadovo silné charizma, velice specifické geografické a kulturní zázemí, jedinečná a originální poetika pohybu a výrazových prostředků všeobecně, je novou zku­šeností především pro diváky, kteří v každém představení nacházejí silný nevšední zážitek.

10 / 6 / 2018 - 19:00 - Mahenovo divadlo
Titul:
Scheherazade / Carmen Suite
Choreografie:
Anastasia Isupova / Sergyj Naenko

Šeherezáda je slavný jednoaktový balet Rimského-Korsakova, inspi­rovaný orientálními Pohádkami tisíce a jedné noci. Pikantní příchuť hudby, elegantní architektura orientálního tance, romance milostných scén, orientální kostýmy blýskající se na pozadí stylové scény. Car­men Suite je dílo, které obsahuje umělecký vklad hned dvou sklada­telů. Francouzského romantika Georgese Bizeta, autora nesmrtelné opery Carmen a ruského současného skladatele Rodiona Ščedrina. Ten na základě Bizetovy hudby vytvořil zcela nové hudební dílo plné známých intonací, strhující rytmičnosti a muzikantského kouzla.

11 / 6 / 2018 - 19:00 - Brno - výstaviště, pavilon F
Titul:
Smrt v Benátkách
Choreografie:
Valentina Turku

Novela Smrt v Benátkách je jedním z mistrovských Manno­vých děl a těší se obrovské popularitě také díky legendárnímu stejnojmennému Viscontiho filmu z roku 1971. Baletní drama Valen­tiny Turcu Smrt v Benátkách je reinterpretací Mannova mistrovského umění a vychází z Mahlerovy delikátní, přesto vášnivé hudby, která odráží nejhlubší emoce a nejsložitější stavy mysli. Autorská a cho­reografická představivost je řízena věčným pohybem duše a jemně vstupuje do obrovského vesmíru emocí, pulzujícího téměř nepostřeh­nutelnou vnitřní sílou Erota.

16 / 6 / 2018 - 19:00 - Brno - výstaviště, pavilon F
Titul:
LOL - Trois Gnossiennes / 5 Tangos / Black Cake
Choreografie:
Hans van Manen

Trois Gnossiennes Manen choreografoval jako smyslný duet o re­zignaci, důvěře a harmonii v souladu s magickou a melancholickou hudbou Erika Satieho. 5 Tangos je postaveno na hudbu Astora Piazzolly. Tímto dílem, které publikum miluje, proudí ohnivá energie. Tango a něco extra. Black Cake vznikl k oslavě 30. výročí vzniku NDT a je koncipován jako slavnostní parodie v pěti částech postavená na humoru − neodolatelně vtipném černém dortu.